استان های مازندران وكردستان عراق پنج تفاهمنامه همكاری امضا كردند
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش خبرنگار ایرنا، این تفاهم نامه ها و اسناد اجرایی آن شنبه شب در جریان سفر هیات تجاری اقتصادی استان كردستان عراق و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مازندران در حضور استاندارمازندران و نماینده ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق و درجمع فعالان اقتصادی مازندران در آمل میان 'غلامرضا عشریه' رییس اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن مازندران و ' شیخ مصطفی رحمان ' رییس اتحادیه صادركنندگان و واردكنندگان استان كردستان عراق مبادله شد.

استاندار مازندران درمراسم امضای این تفاهم نامه ها درجمع فعالان اقتصادی مازندران و هیات تجاری و اقتصادی كردستان عراق، به علاقه مندی زیاد مازندران برای حضور در بازارهای استان كردستان عراق و استان های دیگر این كشور اشاره كرد وگفت: سفر قبلی هیات مازندرانی به استان كردستان عراق و سفر كنونی هیات عراقی به مازندران نشان از علاقه مندی و اراده بالا و قوی دو طرف برای افزایش سطح همكاریهای دوجانبه است.

'سید علی اكبرطاهایی' با بیان اینكه یكی ازعوامل جدایی جمهوری اسلامی ایران با كشور همسایه عراق، حكومت استبدادی صدام بوده و باید بیش ازگذشته فرصت های ازدست رفته را بازسازی وآن را توسعه داد، افزود: استان كردستان عراق خانه مازندران است ومازندران هم خانه دوم استان كردستان عراق خواهد بود.

وی اضافه كرد: امروز اراده مسوولان دو كشور گسترش سطح همكاری های جمهوری اسلامی ایران و عراق است و باید از جدیت و اهتمام هیات عراقی برای گسترش مناسبات با مازندران قدردانی كرد.

رییس اتحادیه صادركنندگان و واردكنندگان استان كردستان عراق هم دراین نشست، از میزبانی استاندار مازندران از هیات اقتصادی وتجاری كردستان عراق قدردانی كرد وگفت: تجار و بازرگانان عراق هم از افزایش سطح همكاری ها درهمه زمینه ها به جمهوری اسلامی ایران مصمم هستند و فشارهای سیاسی بیگانگان نمی توانند دراراده قوی دوملت تاثیربگذارد.

'شیخ مصطفی رحمان' رییس اتحادیه صادركنندگان و واردكنندگان اقلیم كردستان عراق

در صدر هیاتی 28 نفره به مازندران سفركرده و قصد دارد درپی سفر قبلی استاندار و فعالان اقتصادی مازندران به كردستان عراق، به دنبال اجرا شدن تفاهمنامه ها با ایران باشد.

وی همچنین از مسوولان استان مازندران و نیز استان های گیلان و گلستان برای حضور در نمایشگاه اقتصادی در سلیمانیه عراق كه درسال آینده برگزارخواهد شد، دعوت كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هیات عراقی درنخستین روزسفرخود به مازندران از موزه شهرستان بابل و عباس آباد بهشهر دیدن و درنشست همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری مشترك فعالان اقتصادی مازندران با هیات تجاری - اقتصادی سلیمانیه عراق در آمل حضورپیدا كردند.

این هیات به سرپرستی ' شیخ مصطفی رحمان ' رییس اتحادیه صادركنندگان و واردكنندگان اقلیم كردستان عراق روزشنبه در صدر هیاتی 28نفره به مازندران سفركردند وامروز درغرب این استان حضورخواهند داشت. ك/3

7327/503/508





:: برچسب‌ها: گربه , ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: